Regulamin rozpatrywania skarg i wniosków
- Drukuj"/> artykuł: Regulamin rozpatrywania skarg i wniosków"/>
- Zapisz jako pdf"/> artykuł: Regulamin rozpatrywania skarg i wniosków"/>
ROZDZIAŁ VIII
Organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków
§ 28.1. Kwalifikowanie skarg i wniosków:
1) Kwalifikowanie spraw, jako skargi lub wniosku dokonuje dyrektor;
2) Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora, jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków;
3) Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania;
4) Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły;
5) Skargi/ wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować a następnie pismem przewodnim przesłać właściwym organom, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji szkoły;
6) Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania;
3. Rozpatrywanie skarg i wniosków:
1) Skargi/ wnioski rozpatruje dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona;
2) Z wyjaśnienia skargi/ wniosku sporządza się następującą dokumentację:
a) oryginał skargi/wniosku
b) notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/ wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego
c) materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/ wniosku
d) odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem, inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
3) Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
a) oznaczenie organu, od którego pochodzi;
b) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/ wniosków zawartych w skardze/ wniosku;
c) imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę;
4) Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie szkoły.
4. Organizacja przyjmowania skarg i wniosków:
1) w szkole wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez dyrektora, wicedyrektora i kierownika szkolenia praktycznego ;
2) dyrektor szkoły, wicedyrektor i kierownik szkolenia praktycznego przyjmują skargi i wnioski w poniedziałek od godziny 9.00 do 10.00 i w czwartki w godzinach 9.00 – 10.00
3) skargi i wnioski muszą być wnoszone pisemnie, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu;
4) pracownik szkoły, do którego wpłynęła skarga dotycząca jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi;
5) sekretariat szkoły prowadzi rejestr skarg i wniosków;
6) skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych;
7) do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego (anonimy);
8) Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
a) liczba porządkowa;
b) data wpływu skargi/wniosku;
c) data zarejestrowania wniosku/skargi;
d) adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek;
e) informacja na temat czego dotyczy skarga/wniosek
f) termin załatwienia skargi/wniosku;
g) imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku;
h) data załatwienia;
i) krótka informacja o sposobie załatwienia sprawy;
9) Do rejestru nie wpisuje się pism kierowanych do wiadomości szkoły.
Załączniki
Brak załącznikówMetryczka
Wytworzono: | 2015-12-03 14:20 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2015-12-03 00:00 | przez: Wioleta Olencka |
Podmiot udostępniający: | Zespół Szkół nr 2 im. Władysława Jagiełły | |
Odwiedziny: | 867 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.